Saturday, March 26, 2011

Penting ke cantik?


Ramai orang cakap cantik itu subjektif...
Betul ke??

"Cantik itu adalah lumrah alam... setiap orang sukakan kecantikan..setiap orang mempunyai kecantikan tersendiri dari luaran dan dalaman.. terpulanglah pada individu untuk memilih kecantikan tersebut ke arah mana...
pilihan pada diri sendiri... betul tak.."

"
bagi xxx..lebih senang kita berkawan dengan perempuan yang cantik, kerana yang tidak cantik sebenarnya mempunyai something yang mengambarkan ianya tidak cantik.(bukan semua) xxx ada kisah tersendiri.meluat xxx pada yang tidak cantik(bukan semua) "

"Cantik tu kan Subjektif...setiap manusia ade cantiknya yang telah diciptakan khas untuk dirinya....

cantik tu penting ..tapi bukan lah cantik paras rupa tapi cantik akhlak dan pekerti nya "

"ntahlaa..cantek ni susah nk tafsir..cantek rupa sementara saja..cantek budi pekerti lebih kekal selamanya..mn yg anda pilih??cantek@sedap mata memandang??ngeeeeeee "


itu antara komen2 org
bila ditanya penting ke cantik..
mcm2 pandangan org mengenai cantik nie..

Biasanya kecantikkan begitu sinonim dengan wanita..
dan lelaki sinonim dengan macho xpun kacak...
xkan nak cakap lelaki tue cantik plak kn..
klu cantik,bunyi mcm maknyah jer...hihi.
[but..for me...lelaki korea semua cntik2...seriously..hehe]
ft island...my fav.group..ngeh3...

" first yg perlu ada kat calon bini aku tue..mesti la cantik beb...
klu setakat hidung kembang wat apa...org tgk pn nk t'muntah..
klu mcm tue la gayanya bek aku kawen ngan maknyah..hahahaha
"

"ish...klu bleh mesti la nak yang cantik..kulit putih,badan ramping,
hidung mancung,kulit gebu..."

"ala...walaupun perangai lagutue tp dia cantik ..
tapi xpa,aku kn cuba ubah perangai dia pelan2..muka dh xleh ubah...lebih bek pilih yg cantik"


kesimpulannya....
cantik jugak yang diplih..
so...mmg ternyata cantik itu penting...

bagi aku sendiri...
aku memang suka pada kecantikan tambah2 aku perempuan..
lagi2 la mmg suka pada yg cantik...
[that why...aku begitu addict ngan cite korea...sbb pelakon2 dia smua cantik..;D]
my princess..tgh layan skrg..hihi

tapi..
terpulang pada individu itu sendiri utk mentafsir
cantik itu sendiri..

contohnya mcm nie la..

"shud...cantik kn style rambut mamat tue?"

[suatu pgt di dlm bas rapid]

"hmmm...cantik ka????
[sambil wat muka x puas hati]
dlm hati..
"apa yg cantiknya...x rimas ka wat rambut cmtue..."

so..cantik di mata kita
x semestinya cantik di mata orang lain..

kalau la citarasa semua orang sama..
hidup kat dunia nie xdala warni-warninya...

disini aku akui...
cantik sememangnya sesuatu yang subjektif...

paras rupa yang cantik belum tentu bleh jadi ukuran
yang perangainya secantik paras rupa yang dimiliki..

sebenarnya kecantikan bukan saja dari paras rupa
tapi cantik juga dari akhlak yg baik,ilmu yg berguna
dan cara kita mnjaga diri kita..

Kadang2 tersedar diri nie..
nasib baik la aku x cantik[comel tue ada la cket..hehe]

kalau la aku cantik...
mesti aku nk tunjuk kecantikan aku tue...

kalau la aku cantik...
mesti ramai perempuan2 jeles kat aku..xda kawan la aku nnt.

kalau la aku cantik...
ramai gila laki nak kat aku...kacau hidup kalau lagutu...

kalau la aku cantik...
mesti aku jadi mangsa2 lelaki yg rosak akhlaknya sebabnya
lelaki2 mcm nie hnya memandang paras rupa semata2..

ternyata Allah s.w.t memang sayang kan aku..
Dia ciptakan aku seadanya utk aku menilai diri sndiri.

cantik di dunia x ke mana pun...dah tua
berkedut jugak..
tapi..
cantik di sisi Allah amat besar nilainya...

sesungguhnya wanita yg cantik adalah wanita yg solehah..
jadilah seperti Rabiatul Adawiyah..cintanya hanya utk
Allah S.W.T...
dia lah wanita tercantik disisi Allah s.w.t...

[jom kita layan video nie..ada mesej yg nk dismpaikn..enjoy it!!
!]





cantik kn???

tapi...
...
...
..
.

ni lagi cantik kn???


No comments: