Friday, November 5, 2010

KeMbAli!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum....

Akhirnya.........

Akhirnya dapat juga aku menjenguk dan mengupdate blog aku nie..nmpknya dh begitu usang...huhu.Busy ke aku???? Ntah la...nk kata busy..x pun(tiap hari makan tido je...).Malas ke?? Mgkn kot..(tp setakat nk update blog apa la sgt).Aku pn kurang pasti knp blog ni dh semakin usang..hehe..
Tapi..kini...aku dah kembali!!!!!! yay!!!!...(mcm la blog ko nie bgus sgt...over je lbih..huhu) Anyway....memandangkan dh bnyak bulan aku x update so bnyk jugak aku nk kongsi. First..aku nk gtau aku sem nie praktikal tp dh habis 21/10 aritu(tgk....dh abes praktikal br nk cita.apa la..cita dah basi pn).Praktikal dah abes so tamatlah riwayat diploma utk aku..selama 3 thun aku di uitm Merbok..mmg bnyak kenangan yg aku xkan lupa..especially my frens..(alahai..rindu sgt kenangan bersama korg smua..huhu).
kek perpisahan....junior yg hadiahkan...thnks 4 ur all...very2 sedap..=)


Diploma dah abeh,skrg menanti utk degree plak..sebenarnya x sabar juga utk smbung beljar balik..bkn apa,masa praktikal aritu mmg x best...study lg best..Hah...dah ckp pasal praktikal nie..nk cita la cket...aku just wat praktikal kat dekat ngan umah je..Pejabat Daerah Baling @PDB. Konon nk wat yg dekat ngan umah akhirnya aku yang merana..kat situ mn ada system nk kn wat..memandangkan kos aku nie perlu wat system..( mempraktikan apa yg belajar selama 5 sem..). Tapi aku wat juga...untuk presentation..alhamdullilah...system pn dh di present.. tapi x la sehebat kwn2 aku yg lain..diorg smua hebat..tahniah buat diorg.

smua muka bercahaya..hehe...kenangan saat terakhir di Uitm Merbok,Kedah





Tapi staff2 kat PDB mmg baik2...aku x bnyk masalah ngan diorg.Duk kat situ asyik mkn je..mak teh (pembantu kat PDB) mmg suka masak...asal ada meeting ja mesti dia kn masak...jimat duit..x payah makan luar..hehe. Cuma 1 je aku x suka...xda staff yg sebaya dgn aku...smua dh berumur...huhu..so kdg2 aku sunyi gak..ye la...klu nk b'kwn dgn org lebih umo dr kita mmg susah...kena hormat diorg..x bleh la nk ckp ikut suka..so kesimpulannya aku sentiasa kebosanan,keboringan dan kesunyian di situ..huhu.

Meh nk knalkn staff PDB yg aku agak rapat...dr kiri, Kak Ton(PA kpd DO),Kak Lah(cool je tgk dia...sempoi orgnye),Kak Syam(tegas orgnye...mmg aku takut tp baik hati),Kak Laili(sporting sgt),& Kak Ta(kecik je orgnye tp penyayang)...


Rumah aku ngan PDB jauh jgak la..klu naik motor dlm 20 min(2 sbb aku merempit...klu x stgh jam jgak...hehe)Awal2 praktikal abah yg hantar tapi lps dapt lesen aku g naik motor ja..x nak susahkan abah...best naik motor nie...klu nk g mn2 sng...xdela perangkap ngan traffic je...hmm..smua 2 kenangan. Kenangan yang xkan aku lupakan..yg akan aku jadikan sebahagian dlm hidup aku..pengalaman kat situ aku kn bawak bila aku keja nnt( bila fikir balik..rugi klu spa yg x praktikal)

Ni la transport aku...motor biasa je...tp bnyk berjasa...=)

Kini...aku dh abeh diploma...tp x sepenuhnya lg..report x hantar lg...huhu. Lps dah hntr report n result dh kuar segalanya kn berakhir dan episod baru kn b'mula..iaitu degree plak..tapi aku yakin..mesti degree nnt x best mcm aku diploma..mksd aku kwn2..mesti x sama dgn aku kwn perjuangan diploma aku..huhu..sbb diorg mmg the best bg aku..

Moga persahabatan antara kita kekal buat selamanya...




Rasanya itu saja buat kali ini...hati tiba2 rasa sayu...bila teringat balik kenangan ngan kwn..cukup la smpai sini dlu...nnt aku rasa nk update lg aku kn update lg..hehe..tapi rasanya aku akan cuba rajinkan diri ini utk mengupdate sbb aku xnak blog nie usang..so nnt mgkn bnyk lagi aku nk kongsi so nntkn..hehe(sekali lg terasa diri ini t'lalu over menyatakan blog ko nie popular la sgt kn...hehe)

No comments: