Wednesday, October 21, 2009

KISAH SEMPURNA

Assalamualaiku...

Berbicara mengenai sempurna..
Sempurnakah kita?
Sempurnakah kita sebagai seorang anak?
Sempunakah kita sebagai seorang pelajar?
Sempurnakah kita sebagai seorang ibu,bapa?
Sempurnakah kita sebagai seorang isteri,suami?
DAN YG PENTING SEMPURNAKAH KITA DISISI ALLAH S.W.T>

Aku selalu berfikir..."kenapa dia cantik? Dahla cantik pandai plak tu..hmm..sempurnanya dia" Seolah-olah aku merasakan diriku kurang..x sempurnakah aku???
Tapi bila aku fikir balik..setiap manusia pasti ada kekurangan dan kelebihan masing2. Allah S.W.T mmg Maha Adil...xda seorang manusia yang sempurna.Pasti ada kesilapan dan kesalahan yang dilakukan..Aku mula berfikir bila aku cuba memerhati gelagat manusia disekekelingku..Tanpa sedar ku dapat mentafsir sendiri erti sempurna itu..Aku seorang anak,seorang pelajar dan seorang hamba ALLAH S.W.T...aku juga sempurna..seperti mereka yang aku perhatikan..aku seharusnya bersyukur atas kurniaanNya..

Sempurna dimata x semestinya sempurna disisi Tuhan...Aku masih ingat,aku selalu nk kelihatan sempurna dimata orang terutamanya org2 yg aku sayang..tapi kata org2 yg aku sayang,mereka lebih sukakan aku dengan sikap semulajadi aku..kenapa??
Kata mereka itulah aku yang sebenarnya...dan mereka selesa bila aku dengan sikap semulajadiku...Ya..AKU ADALAH AKU..buat apa susah2 cuba menukar pernampilan diri semata2 hendak sempurna dimata org..aku seharusnya berfikir menjadi hamba yg sempurna disisi Tuhannya..aku terlalu mementingkan kesempurnaan...kenapa? Kerana aku nk org ckp..'eh..cantiknya awk, bijaknya awk, bainya awk, bergayanya awk,pandainya awk,"..semuanya kerana kebanggaan yang di dipertaruhkan...

Sedar x aku? Aku pun cantik,aku pun bijak, aku pun baik..tapi kenapa aku tak pernah puas??
Mgkin sebab manusia x pernah berpuas dengan apa yang dia dah ada.. Akuilah sekarang manusia x pernah sempurna..Kita yang selalul merasa diri kita terlalu sempurna menyebabkan timbul perasaan bongkak dalam diri..apa yang penting sebagai manusia kita seharusnya bersyukur dengan kurniaanNya..aku perlu sedar..AKU ADALAH AKU.

No comments: