Wednesday, August 11, 2010

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

Assalamualaikum....


Waaa...dah lama btul aku tinggal blog aku nie...lama btul x update...huhu..mgkn agak sibuk cket sbb skrg aku ngah praktikal..(praktikal oh praktikal).Tp xpe...mulai arini aku akan cuba luangkan masa utk blog aku nie...insyaAllah..

Erm...sedar x sedar dh masuk bulan puasa pun...x sangka cepat masa b'lalu...kiranya dah 21 thn aku menyambut Ramadhan(hmmm...klu kira posa mmg x ckup..ye la..xkn kecik2 pn nk posa kn..) Hari nie first day posa utk thn 2010..syukur alhamdullilah Allah masih memberi kesempatan utk aku menikmati Ramadhan iaitu bulan yg penuh keberkatan.Cuma aku harap agar aku mampu utk menghadapi segala cabaran dan dugaan bulan puasa ni..maklum la bln puasa ni la bnyk dugaan..mcm2 perkara bleh menimbulkan kemarahan..perut tgh lapar katakn..tp hairan gak dlu ustaz ada gtau bln puasa nie syaitan smua diikat so xde yg bleh nk hasut kita wat jahat tp ada gak org wat jahat...mgkn kita ni dh jd kawan syaitan kot smpai bleh ikut perangai dia kn..tp selagi iman kita kuat, insyaAllah...kita terselamat dr smua kejahatan..

Lagi satu...bulan posa ni la kita slalu mkn ikut nafsu..tmbh2 waktu berbuka nnt...adoiii...klu ikut hati smua nk mkn...(aku berazam nk kuruskan bdn so xleh la nk mkn bnyk..huhu)..klu nk sng g ja bazar...mcm2 ada...pilih ja nk mkn apa..smua ada..b'tuah btul kita jadi org Malaysia nie...kita x prnh rasa kekurangan terumatanya dr segi mknn...klu nk dibandingkan dgn org Palestin sana mmg jauh la bezanya..entah mcm mn la diorg kat sana menjalani ibadah puasa ni ek...moga2 Allah berikan kekuatan utk diorg utk teruskn kehidupan ni...kita pn jgn lupa doakan diorg kat sana..mudah2an kita sama2 mendpt keberkatan dari Allah.s.w.t....

Hmm...rasa setakat ni dlu la...untuk seluruh umat islam...SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK ek...Rasullullah s.a.w prnh bersabda:" Apabila tiba bulan Ramadhan maka akan dibukakan pintu-pintu syurga dan ditutupkan pintu-pintu neraka lalu diikatkan semua syaitan."Jadi...sama2 la kita berusaha utk mengerjakan ibadah2 sunat utk m'dpt ganjaran pahala dan jauhi perkara2 murka..insyaAllah...satu lg...solat terawih jgn tinggal..=)

No comments: