Friday, August 27, 2010

Aku Rindu

Bagi aku cukup la sekali aku jatuh cinta...dan cukup la dia seorang yang bertahta dalam hati aku sekarang. Walaupun si dia telah berstatus 'in relationship'dan khabarnya dengan orang Kelantan(mesti cantik). Semuanya aku tau melalui facebook..tiap-tiap hari aku akan tgk profile si dia..nak tau apa keadaan dia sekarang..nampaknya dia gembira dan aku pun turut gembira. Aku gembira sebab orang yang aku sayang hidup dengan baik.Bohong kalau aku cakap kalau hati aku tak cemburu..aku bukan manusia yang sempurna tapi aku sentiasa kan berfikiran positif...bersangka baik itu adalah terbaik demi menjaga hati kita sendiri.Pelik betul cinta nie...walaupun orang tue telah bnyak sakitkan hati kita tapi kita tetap menyayanginya....dan aku bersyukur sebab pernah jatuh cinta. Aku bersyukur merasai apa perasaan cinta itu. Dan kini...biar la aku sendiri.Bukan aku tak pernah cuba untuk bercinta dan bukan tak ada yang cuba nak dekati aku tapi bagi aku bercinta di zaman remaja biar la sekali..susah untuk aku lupakan kenangan-kenangan indah cinta pertama aku.


Mungkin kata2 aku ni boleh di kategorikan sebagai jiwang..tapi aku percaya semua manusia tak kira cantik @ hodoh, kaya @ miskin smuanya ada hati dan perasaan. Mesti kita nak disayangi dan dicintai kan? Bila buka je facebook...aku jeles dgn kawan2 aku yg lain. Nampaknya smua dah bahagia sekarang..smua dah 'b'punya'. Aku yakin satu hari nanti Allah akan temukan aku dengan teman aku. Soal ajal dan jodoh ni Allah yang tentukan. Bercinta 10 tahun pun kalau xda jodoh tak kawen jugak. Aku teringin sangat nak merasai kenikmatan cinta selepas kawin..mesti lagi bahagia..

Izinkan diriku meluahkan rasa, Maafkanlah aku andai kau terasa, Biar ku paparkn apa yg terjadi, Moga engkau tak ulangi. Sungguh tak ku sangka kau berpaling tadah, Setelah lamanya menjalinkan cinta, Dalam diam-diam kau sudah berpunya, Tanpa aku menyedari semuanya. Aku mendoakan agar kau bahagia, Bersama si dia insan yang kau suka, Percintaan kita tak sampai ke mana, Setakat di bibir saja. Sayang... Kau bina mahligai dari air mata, Yang jatuh berderai di wajah sepiku, Hancurnya hatiku bisa tak terkata, Terhumban rasa diriku. Oh aduhai ku masih ingati, Janji manis dan saat romantis, Kau pintaku supaya setia, Akhirnya kau yang berubah. Oh tuhanku tabahkan hatiku, Temukan dengan ketenangan jiwa ini, Dibelasah rindu, Tetapi apa dayaku. Ku cuba pejam mata tapi tak terlena, Keranaku masih teringat pada mu, Begitu payah nya nak ku melupakan, Pernah kah kau memikirkan oh sayang...

Lestari
Mahligaimu Dari Air Mataku








No comments: