Saturday, March 20, 2010

Wahai Insan Bergelar Mahasiswa Islam!!!



Dlm 2 minggu lps uitm aku ada menganjurkan festival kolej..agak meriah..maklumlah ramai organisasi yg ambik peluang untuk mempromosikan brg diorg..aku pn ambik peluang unk borong sakan..bkn borong apa sgt pn..beli makan ja bnyk..hehe...malam terakhir fesko aku kluar gak..katanya ada p'tunjukn bunga api..aku mmg suka tgk bunga api..cntik..kebetulan mlm 2 aku xda apa nk buat..so aku ngan kekwn lepak jap kat dataran fesko sambil tunggu p'tunjukn bunga api..mkn kopok lekor..tgh2 lepak 2,sempat jugak aku perhati sekeliling..hmm..ramai jugak ek org couple dlm uitm ni..tiba2 nad "ala..standard la shud..mmg ramai pun org yg couple dlm uitm ni..Mula2 aku fikir,mmg dh lumrah kehidupan..lelaki dan perempuan..tapi..

"xpe,terima kasih je.."dgn selamba seorg bdk laki kat dpn aku menolak pemberian kertas berupa tazkirah dr seorang muslimah..asyik sibuk duk berbual dgn makwe dia ja..apa salahnya ambik ja kertas 2,bkn kn bayar pn..bagus jgk la kn cara muslimah 2,dia memperingati org2 dgn cara t'sndri..kagum aku...aku pn ada jgk ambik kertas 2..rasa insaf seketika apabila baca artikel dlm kertas 2..


WAHAI INSAN BERGELAR MAHASISWA ISLAM!!!

Kamu dihantar ke Universiti oleh kedua ibubapa kamu. Mereka mengharapkan pulangan yang baik dari kamu.Tetapi kita datang untuk berasmara dan melepas cinta .Kita gagal memenuhi impian seorang ibu dan seorang bapa.



MEMENUHI KEHENDAK KEKASIH ATAU KEHENDAK IBUBAPA???
Kita baru je kenal kekasih kita beberapa tahun atau beberapa bulan.Laa..sekejapnye..Tapi kita dah kenal ibubapa kita sejak lahir lagi!Kita boleh je bila2 clash dgn kekasih.Tapi dgn ibubapa, mereka takkan buang kita.Malah,ibubapa akan terus support kita dari pelbagai aspek!.Malulah...ibubapa yg dah bnyak mencurahkn kasih kpd kita tapi kita gagal buktikan kasih pada mereka.Namun pd kekasih,kamu sanggup temankn dia sampai kedpn blok asrama sekalipun..hmmm..

MENJAWAB SOALAN TUHAN
Nabi SAW pernah mengingatkan kita,cinta teratas mestilah cinta kpd Allah.Kemudian kepada Para Nabi.Kemudiab kpd malaikat.Kemudian ibubapa dan barulah dituruti isteri dan sebagainya.Even Nabi melarang sama sekali mencintai Baginda lebih dari Allah,apatah lagi melebihkn cinta kekasih berbanding ALLAH?


APA DOSA KALAU LETAKKAN CINTA SELAIN ALLAH DITEMPAT PALING TINGGI??

Hukumnya SYIRIK.Kamu nk mensyirikkkan Allah??Orang yg mnesyirikkn Allah ni tiada peluang utk mencium bau syurga.Kamu boleh mencintai org yg kamu suka,tapi perlu ada batasnya.Pastikan tdk bersentuhan,melakukn perkara2 sumbang,berdua2an dan seumpamanya.

No comments: