Sunday, January 6, 2013

Aku....Sekadar Wanita Biasa

Assalamualaikum w.b.t..


Terdetik di hati nak menulis pasal tajuk nie lps
dgr lagu aku sekadar lelaki biasa...hehe

Sejujurnya aku seorang wanita yg biasa..
masih banyak yang belum sempurna dalam diriku...
aku bukan seorang muslimah sejati
yang diidamkan sang soleh utk dijadikan permaisuri hidup mereka...

Aku juga bukanlah sahabat yang baik...
kadangkala sukar utk menegur sahabat2 yg buat salah...
sungguh aku takut sekiranya aku disisihkan....

Aku masih belum menjadi anak yang soleh
kepada kedua ibubapaku...
Kadang2 aku terlupa utk hubungi mereka
sehinggakan mereka yg terpaksa hubungiku...
Ya Allah...jauhkan aku dari melukai hati kedua ibubapaku...

Sesungguhnya aku ingin menjadi seorang muslimah sejati..
muslimah sejati itu auratnya dijaga...
ikhtilatnya dgn lelaki di jaga...
akhlaknya di jaga...
segala percakapannya penuh dgn kata2 bermakna....

Walaupun aku masih belum mampu menjadi
muslimah sejati itu tapi aku juga punya hati dan perasaan...
Jauh di sudut hatiku..aku memerlukan
seseorang yang dapat memimpin sama2 menuju syurga Allah....

Aku bukanlah wanita berparas jelita..
bahkan juga aku bukan anak orang kaya...
Aku apa adanya aku...seorang wanita biasa...

Aku tidak sedermawan Khadijah...
tidak setegar Fatimah puteri Rasullullah s.a.w...
juga tidak sepintar Aisyah...
tapi aku hanya seorang wanita yg menginginkan
kesederhanaan cinta....

Aku tidak menilai rupa...juga tidak menilai harta...
cuma...aku inginkan cinta yang sederhana...

Cinta yang berlandaskan keredhaanNya...
Cinta yang mengharapkan Syurga dari-Nya...
Cinta yang membawa keberkatan dan kebahagian dalam hidup...
Aku berharap kelak di perbatasan waktu..
aku dipertemukan oleh insan pilihan-Mu...

Seseorang yang hatinya berpaut pada-Mu...
seseorang yang mengikut jejak Rasul-Mu...
seseorang yang mempedomani kitab-Mu...
Seseorang yang sanggup menerima kekuranganku...
Yang akan membimbing hidupku...
Yang melengkapi hari-hariku...
Yang akan menahkodai bahtera cintaku...
Yang mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku...

Aku ingin mencintainya secara sederhana...
tanpa menyusahkannya...tanpa membenaninya..
Aku berharap dia juga mencintaku secara sederhana..
Sederhana aku mencintainya....

Ya Allah...
biarlah saat ini aku menyemai cinta bersama-Mu...
Menyemai kerinduan akan wajah-Mu...
Sebelum bertemu dengan di perbatasan waktu....



No comments: