Monday, August 24, 2009

satu masa dulu

Pernah satu masa dulu aku jatuh cinta..dengan seseorang yang aku kenal melalui sms.. masa tu lepas spm..biasala masa tu tak tau nak buat apa kat umah..asyik nak 'kacau' orang je..hehe..no tepon dia aku ambik melalui seorang rakanku..merangkap aku punya roomate..tapi ex-roomate masa study kat mrsm dulu la...sekarang ex-roomate aku tu tak lama lagi jadi cikgu la kot..hmm..rasa rindu plak bila ingat balik kat ex-roomate aku tu..biasala banyak benda kitaorang buat sama2..terutamanya time makan la..sebab kitaorang memang kuat makan.. alamak!!.. marah plak ex-roomate aku nanti..hehe.. eh..nie cita pasal ex-roomate aku ke nie?? ok..kita continue balik pasal cita yang mula2 tadi k..sebenarnya 'seseorang' nie partner study group ex-roomate aku..tue yang boleh dapat no tepon dia tue..tapi sebenarnya aku bukan kenal dia sangat pun..walaupun dia nie seorang yang 'famous' jugak la...dia ada jawatan...antara top student jugak la kan...tapi berbeza dengan aku.. aku nie pemalu sket..satu kelas label aku perempuan melayu terakhir..hehe..sebab susah sangat nak tengok aku sembang2 dengan budak laki..sebenarnya aku bukan pemalu..sapa yang tak kenal aku mesti diorang label aku macam tue..aku nie sebenarnya agak periang jugak org dia..tak caya tanya adik aku..hehe..coz dia ja yang tau sikap aku yang sebenarnya....she's my best friend...huhu.. ok,continue2...aku ambik no phone dia sebab saja-saja ja..aku berkenan sangat tulisan khat yang dia tulis kat buku ex-roomate aku..cantik..orang cakap ada seni..aku try miskol ja mulanya..dah tak da sapa nak kacau kan..sekali ja miskol tapi tak sangka plak dia antar msg tanya sapa yang miskol dia..mulanya aku ingat tak nak reply tapi bila fikir balik tak pa kalau sekadar nak berkawan..awalnya aku takut nak bagitau yang aku budak sama sekolah dengan dia..takut dia kenal walaupun kelas kitaorang berbeza...so aku pun tipu dia..tapikan dah lama berkawan,kiranya tiap2 hari duk msg ngan dia ja...tak sampai hati plak asyik tipu dia..padahal aku kan nak berkawan dengan dia dengan ikhlas..tak baik plak tipu kan..so aku gtau kat dia yang yang aku budak sama sekolah ngan dia dlu..tapi dia terima ja coz dia tak kisah berkawan dengan sapa2 pun..aku pun lega...hampir setahun gak la kitaorang duk bersms nie..boleh kata apa2 masalah pun kitaorang kongsi sama2..yela,dah tiap2 hari duk msg ja..rasa macam tak lengkap1 hari kalau tak terima msg dari dia..mungkin dari situ aku mula menaruh hati..aku dapat rasa dia lelaki pertama yang sudi berkawan dengan aku..aku tak cakap lelaki lain tak sudi tapi mungkin sikap aku yang agak pemalu buat lelaki lain tak berani nak tegur kot..maybe la kan..segala masalah aku kongsi dengan dia..macam tu jugak dengan dia..banyak benda yang kitaorang selalu bualkan..sebab tu tak boring kalau msg ngan dia..sebab kitaorang mmg sependapat..tapi masa tak sellalunya indah..semuanya berubah apabila ada haluan hidup yang perlu diharungi..masing2 busy dengan kehidupan kat u..aku dengan cara aku dan dia dengan cara dia..kitaorang masih berhubung tapi tak sekerap dulu..mungkin dia busy, itu yang selalu ada dalam kepala aku..malas aku nak ganggu..lagipun masa nia nak kena belajar sungguh2pn..so,aku pn jarang hantar msg kat dia..masa terus berlalu...hubungan kami terus hambar apabila aku cuba contact dia tapi tak berbalas...rasa rindu plak kat dia..dah lama tak dengar khabar dia...tapi napa dia tak reply msg aku ek???pelik..busy sangat ke....2 minggu lepas tu,aku terima sampul surat..kat dalam sampul tu ada beberapa keping tulisan khat,nama aku..cantik sangat...dan ada jugak 2 lirik lagu..tapi yang hairannya surat tak pun...dari tulisan lirik lagu tu aku dah dapat agak hubungan aku ngan dia memang tak ke mana pun...memang sedih..dia pun dah tukar no tepon..mungkin tak nak aku kacau agaknya...masa tu hati aku mmg hancur..hidup rasa sunyi ja..apa tak sunyinya,kan selalu duk kongsi masalah dngan dia ja..sekarang nie..sorang2 ja...TAPI...ITU DULU....sekarang hidup aku dah berubah...bukan sebab aku ada pengganti baru dan bukan jugak aku dah lupakan dia tapi sebab aku sedar aku mesti teruskan hidup aku..aku masih ada tanggungjawab untuk aku pikul...aku masih ada orang yang lebih menyaingi aku..iaitu ibubapaku dan juga adik-adikku...bagi aku sekarang keluargaku lebih penting dari segalanya...aku akan cuba untuk menjadi anak yang soleh..insyaAllah...dan soal jodoh???Masih terlalu awal untuk aku fikirkan..cukup la sekali aku jatuh cinta...biarla Tuhan yang tentukan jodohku..aku kan terima dia seadanya...walaupun kadang2 hatiku sunyi tapi takkn aku menjatuhkan maruah sebagai seorang wanita hanya untuk mendapat lelaki yang belum tentu dapat memberi cinta yang sebenarnya...aku ingin seorang lelaki yang betul2 menerima aku seadanya...bukan sekadar untuk memenuhi nafsu mereka saja... ingatlah..Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan....so, kita sebagai seorang perempuan, janganlah kita mudah tersungkur dengan cinta lelaki...bersabar dengan penuh keimanan untuk menunggu 'puteramu'datang membawamu ke mahligai yang iimpikan... insyaAllah saatnya akan tiba jua.....

1 comment:

Shuhada Shahami said...

apa la aku ni..2pun nk gtau kn..tapi ntah la..tiba2 ja nk cita.=)